Cinta

Dulu aku pernah kandas. Beberapa kali. Kalau dibilang, ada lima semuanya. Semuanya menyedihkan. Menyakitkan.

Bagi aku, lima itu banyak. Tapi aku tidak berhenti. Aku cuba untuk yang ke-enam kalinya. Dan kandas juga. Jauh dalam hati, ada suara yang kedengaran. "itu sumpahan dari langit!".

Tapi, manusia mana yang dapat lari dari cinta?  Kalau ada, tunjukkanlah aku. Aku mahu jumpa. Aku mahu lihat jauh dalam matanya. Aku mahu kenal jiwanya. Kalau benar dia mampu lari dari cinta.

Aku tidak akan jemu. Aku tidak akan penat. Sakit macam mana sekali pun, cinta itu tetap indah bukan?

Aku mahu cuba kali ke-tujuh. Mungkin tujuh itu ada berkat. Seperti tujuhnya ayat al-fatihah. Tujuh pusingan kaabah. Tujuh petala langit.

Dia cinta ke-tujuh.

"aku bukan malaikat, itu sebab aku mahu bercinta."

4 comments:

Ladyofearth said...

good luck..semoga yang ketujuh itu benar-benar berjaya.belajar cintai dia&terima dia seadanya=)

Bukan Malaikat said...

:)

catherine- said...

wow!~

Mawar Berduri said...

nice one!