Mereka yang pernah ada

Hilangnya harum aku mengeluh. Pupusnya indah aku terkedu. Ke mana pergi warna pelangi. Ke mana hilang wajah syurgawi.

Mereka semuanya sudah pergi. Meninggalkan aku terkapai hanyut sendiri di sini. Bermain sempurna dengan kotak imiginasi, tapi cacat di dalam hati.

Ingin aku kejar mereka. Mahu aku bersama mereka. Tapi aku bukanlah insan yang terpilih walau aku tetap dilindungi. Mungkin masa aku belum tiba untuk berada di samping mereka. Sepatutnya, sebaiknya aku bersabar. Bukan menjadi gusar. Bukan menjadi manusia gasar.

Merenung diri. Tercalit segala memori putih dengan warna yang hitam. Membisu aku di dalam kelam. Rasa hina pada diri masih lagi membungkam jiwa yang hanyut di lautan dosa yang dalam.

Jangan saja di saat Izrail datang nanti, aku diam tergamam.

1 comment:

Sutera_suci said...

Keep on moving and improving..